19  

哈摟

今天又發了一篇我的新靴子文

不知道台灣的朋友對Dr. Martens熟不熟悉?

這是一個英國的牌子

是Morgan跟Alana推薦我買的

因為她們各有一雙

我從台灣帶的鞋都不適合在美國這邊過冬

因為這邊會下雪

我有一次穿我的new balance去上課

那天風超大 還有下一點點雪

我那天的穿搭剛好不小心露出了一小截腳踝

快冷爆了!!!我就立馬決定要買一雙高筒的靴子

而且好多台灣帶的鞋子都被我穿壞了><

正是買新鞋子的好時機呢XD

Hello

Today I'm going to talk about my new Dr.Martens boots.

All my shoes I bring from Taiwan is not enough for me to overcome the winter.

So, I buy a new boots, haha.

Why I choose Dr.Martens is because my friends suggest me to get one.

It is water-proof  and it is above ankle height.

The leather does not really thick though.

I can wear two pairs of socks inside.

11  

我很喜歡Dr. Martens Women's Aimilie Boot 這一系列的設計

我認為比基本款好看

這雙的高統有空間可以把牛仔褲包附進去

但又不會太寬 讓腳看起來粗粗的

高筒的部分還可以反折

露出裡面的圖案

7  6  

This shoes contains two patterns of shoelaces, black one and green character one.

At first I think the green character one is ugly, but now I think they are okay.

10  

皮革的質感蠻好的

看起來不會覺得廉價

有朋友說她們剛開始穿的時候會覺得有點咬腳

因為底很硬

不過我目前穿了一個禮拜

覺得都蠻舒適的!

我的腳是日本號的24號

我是買US7號

我個人覺得有一點點大

所以我想我冬天就穿兩雙襪子在裡面 或是買個鞋店也ok

US6.5的尺寸會比較合腳

不過Amazon上面沒有提供半碼的尺寸!

I wear US size 7.

It is a little bit big for me.

My shoes size is 24 in Japan size, and I think US size 6.5 can perfect fit me.

However, Amazon does not offer US 6.5.

Therefore, I will wear two pairs of socks inside, or buy a  pair of insole.

3  

附上幾套與新靴子的穿搭!

16  

I really like wearing this boots with my overalls.

21    

I also wear it in my last article.

17  

我之所以在Amazon上買是因為比官網便宜

今天上網看一下鞋子的資訊的時候

發現這雙鞋竟然降價了

好傷心~~~~

不過我下禮拜感恩節就能穿去紐約了

所以也值得拉!

(自我安慰XD)

This boots is $150 in their official website, but I find a cheaper one in Amazon.

Amazon now has extra sale....damn it.

If you guys are interested in, you can buy it here.

(More cheaper than mine><)

以下是Dr. Martens相關的網站

Amazon Dr.Martens boots website

Dr. Martens Official Website 

Dr. Martens Taipei Taiwan Website

Dr. Martens official Facebook

 

下禮拜就是感恩節了

我跟朋友要去紐約玩

我會把旅行的資料整理一下 打出四天的遊記唷~

到時記得來看!

 

打完收工

喜歡我的文章記得幫我按讚和推唷

謝謝!

Hope you guys enjoy my new post.

If you like, you can 'Facebook like' this article and write a comment saying which style you like the most.

Your encouragement motivates me to keep updating my blog.

Have a nice day. 

arrow
arrow

    alinalo0407 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()